Ny landsholdstrøje hylder danske fodboldklubber




Link kopieret

Nationalt
Fritid
Nyheder
Sport
Sundhed
Foto: Giorgio Trovato - Unsplash
Fodbolddirektør i DBU, Peter Møller, glæder sig over trøjens budskab om fællesskab og inspiration til børn og unge. Han understreger, at fodbolden ikke kun handler om at vinde, men også om at samle os på tværs af samfundet.
Jakob Høyer, konstitueret kommerciel direktør i DBU, fremhæver den rekordhøje interesse i danske fodboldklubber og præsenterer den nye trøje som et symbol på det unikke fællesskab i dansk fodbold.
Trøjens design, der indeholder navnene på alle de danske klubber, hylder de frivillige, spillere og lokalsamfund, der bidrager til fodboldens udvikling. CEO for hummel, Allan Vad Nielsen, betoner trøjens betydning som en påmindelse om, at landsholdet ikke eksisterer uden de mange klubber i baggrunden.
Den nye landsholdstrøje debuterer i lørdagens testkamp mod Schweiz i Parken. Som en del af hyldningen til græsrødderne vil indløbsbørnene være iført DBU Børneklubtrøjer for at anerkende klubber, der gør en særlig indsats for børnefodbold.
Faktaboks:
- Trøjen til sommerens EM-slutrunde er designet af hummel i samarbejde med DBU.
- Den indeholder navnene på alle 1.535 danske fodboldklubber.
- Budskabet bag trøjen er at hylde fællesskabet i dansk fodbold og inspirere børn og unge.
- Den debuterer i testkampen mod Schweiz i Parken.
- Indløbsbørnene vil bære DBU Børneklubtrøjer som en del af hyldningen til klubber, der støtter børnefodbold.




Link kopieret